torsdag 15 mars 2012

Hög på Endorfiner!!

Vilket bra liv man lever. Gilla att göra det lätt för er själva folket där ute!

Den sista tiden har jag verkligen genuint inset vad glad jag är för människorna i mitt liv. Först och främst familjen såklart, föräldrarna och syskon som ställer upp i vått och torrt. Grymma vänner som man har blivit välsignad att ha mängder av :)) Så vad gör det när man blir bestulen på pengar saker och minnen i form av filmer och videos. Minnen man en gång upplevt finns ju trots allt nånstans där i huvudet på dig själv. Förhoppningsvis kommer både jag och alla ni andra även att få uppleva minst lika många sköna, jobbiga, underhållande, spännande, lärorika, skrämmande och galna stunder och känslor på nytt.

Tack alla ni som förgyller vardag som helg! Familj, släkt och vänner såväl som flyktiga bekantskaper, gäster, arbetskamrater och fullständiga främlingar

Vart slutade vi senast, vad hade hänt i våra liv? Hmmm...
- Ni vet säkert att vår kära vän Zacke har fyllt år. Vilken dag/kväll/natt det blev. Middag i gott sällskap, klackarna i taket och galen frisering av yours truly.
- Studieresa i fjällvärlden. Vi packade in oss i ett par bilar och följde kompassen österut. Väl på plats i Trysil njöt vi god mat ihop med härliga viner på kära vännernas krog VINTER. Missa den inte om ni får tillfälle. Go parkkörning i både Trysil och Lindvallen, där Thomas tyvärr trillade ont. Victor tvingade dessutom upp mig (Gurra) i Trysils brantaste backe. Hej höjdrädsla!!! Men på ett eller annat sätt kommer man ju sig alltid ner ;)
- Sverigeresa. Arian och Gustav hade saker att göra på hemmaplan, jobb att sköta och vänner att underhålla. Men så lätt skulle det inte bli. Efter ett par oturliga incidenter som felkörning och stöld så blev det trots allt glada och lyckade dagar hemma! Tack igen alla!


De senaste dagarna har bjudit på nyttiga och sköna aktiviteter för kroppen. Efter att inte ha åkt snowboard i Hemsedal på ca 2 veckor har man ju längtat efter att bara komma sig upp i backen. Så idag och igår har det åkts så mycket man bara orkat. Efter backen igår blev det korvgrillning hemma på uteplatsen i sista eftermiddagsolen innan jag och David chockade kroppen med ett bra gympass. Med en känsla av träningsvärk gav vi oss fortsatt ut i backen idag för att sedan direkt gå topptur. Idag skulle vi upp på Kyrkjebynosi men halvvägs uppe får man samtal från jobbet där det behövs hjälp pga. ett oanmält afterskisällskap som invaderade Hemsedal Café. Detta betydde att vända och springa ner för berget, hem och ta en snabbdusch innan jobb. Vilka lätta steg man sedan kliver in med på jobbet, hög på endorfiner efter glädje med vänner och fysiska utmaningar för kroppen. Mer av detta!









Höga på livet?? ;)


Det har varit dött här på Hemsedal populäraste och hetaste blogg helt enkelt för att vi bara lever livet och försöker njuta fullt ut av den sista tiden här uppe. Man läser dagligen på Facebook om hur underbart vårvädret är hemma i Sverige. Tro mig, det är minst lika energigivande för oss här i den lilla Dalen som vi kallar Hemsedal. Dock gör dessa vårtecken oss påminda om att detta så fullständigt fantastiska kapitel närmare sig ett slut. Än har vi gott om tid kvar här uppe, och tro inte att det är med någon dysterhet jag skriver om detta. Tvärtom så är det fortsatt lika spännande att få se vad som sker i nästa kapitel av det vi kallar våra liv.... 

1 kommentar:

  1. Hello!

    Du känner inte möjligtvis någon kille i Hemsedal som heter Bob, Bobby eller något liknande och jobbar på Hemsedal Café?:) Skulle vilja komma i kontakt med honom då han troligtvis var en av dem som rädda livet på mig i början av februari, vill bara tacka honom men eftersom jag inte fått tag på honom tänkte jag kolla om du vet vem jag snackar om. Om du nu vet det får du grymt gärna be honom höra av sig till mig på min mail, claara_93@hotmail.com och ja, det ska vara två a i början;)

    Tack! Clara

    SvaraRadera